Baltosios Lazdelės Dienos paminėjimas

Baltosios Lazdelės Dienos paminėjimas

Kauno Prano Daunio ugdymo centro renginiai skirti Spalio 15-osios tarptautinės Baltosios lazdelės dienai paminėti:
1. Britanijos-Lietuvos bendrijos labdaros fondo „The Tiltas Trust“ dovana „Žirgų terapija“ Centro mokiniams Lietuvos liaudies buities muziejuje, Rumšiškėse.
2. Edukaciniai užsiėmimai M. Žilinsko dailės galerijoje.
3. Grassroots week (masinio futbolo savaitės) renginys „Žaidžiame futbolą“ centro stadione.
4. Sveikatos mokymų ir ligų prevencijos centro inicijuojama akcija „Apibėk mokyklą“.
5. Atvirų durų diena (Kauno miesto bendrojo ugdymo mokyklų mokiniams).
6. Centro vardatėvio Prano Daunio kapo tvarkymas.
7. Projektas „CODiNG – Objektinio Dinaminio programavimo pagrindų mokymai regos negalią turinčiai asmenų grupei“ LAB Kauno filiale.
8. Šv. Mišios ir popietė Kauno Šv. Jurgio kankinio bažnyčioje.
9. Paroda „Neregių literatų kūryba“, skirta Spalio 15-jai – tarptautinei Baltosios lazdelės dienai paminėti, centro skaitykloje.


Kauno Prano Daunio ugdymo centre spalio 11-13 dienomis šurmuliavo mažieji svečiai iš  Kauno „Ryto“ pradinės mokyklos. Tradiciškai čia buvo minima Baltosios lazdelės diena, kurios tikslas – atkreipti visuomenės dėmesį į tai, kad tarp mūsų vis dar yra  žmonių, turinčių regėjimo negalią.  Šiame centre jau  eilę metų yra organizuojami įvairūs renginiai, kurių metu vaikai ir jaunuoliai studentai ir suaugusieji supažindinami su aklųjų ugdymo ir mokymo specifika, jų gyvenimo būdu, integracija į darbo rinką ir visuomenę.

Atvirų durų dienos veiklos:

  1. Regėjimo lavinimo pamokos, kurių metu „Rytinukai“ bandė matyti ir pažinti pasaulį tokį, kokį jį mato regos negalią turintys vaikai. Vaikai susipažino su teksto skaitymo priemonėmis, su simuliaciniais akiniais, imituojančiais įvairius akių sutrikimus ir pro kuriuos viską matai taip, kaip silpnaregis mato.
  2. Vyko orientacijos ir mobilumo pratybos. Tereikia mums įsivaizduoti, kaip susigaudyti aplinkoje, kai nematai. Vaikai buvo mokomi vaikščioti su baltąją – neregių – lazdele, su juodais akiniais ant akių.
  3. Vyko Brailio rašto pratybos. Mokinukai susipažino ir mokėsi rašyti savo vardą iš šešių taškelių, kurių dėka sudarytas visas aklųjų raidynas.
  4. Vyko darbas kompiuterių klasėje, kuri pritaikyta akliesiems ir silpnaregiams. Čia jie buvo supažindinti su kompiuterio ekrano skaitymo programa JAWS, stebėjo darbą Brailio rašto spausdintuvais teksto ir taktilinių piešinių gaminimo procese.

Spalio 12-oji – Netradicinė ugdymo diena. Žaidėme žaidimus, vaikščiojome su neregio lazdelėmis, piešėme piešinį, rašėme su brailio mašinėlėmis.



Spalio 12 dieną centro ugdytiniai ir pedagogai dalyvavo specialiai parengtoje edukacinėje programoje, kuri vyko M. Žilinsko dailės galerijoje. Paveikslų ir skulptūrų apsuptyje Kauno Juozo  Naujalio muzikos mokyklos mokiniai dovanojo nuostabų instrumentinės muzikos koncertą. Po koncerto mokiniai buvo padalinti į dvi grupes: „molinukai“ ir „rūsinukai“, t.y. dalis vaikų lipdė įvairias figūras iš molio, o kiti ėjo į muziejų „Neregiui“.

Spalio 13 d. 8-10 klasių mokiniai  dalyvavo LAB Kauno skyriuje projekto ,,CODiNG – Objektinio Dinaminio programavimo pagrindų mokyme – regos negalią turinčiai asmenų grupei“. Mokiniai nagrinėjo robotuko jutiklius, jungtis, tyrė programinį kodą. Centro ugdytiniai nuoširdžiai padėkojo LAB.

Tęsiant tradiciją, grupė 8, 9 ir 10 klasių mokinių su mokytojomis D. Ruočkiene, A. Šustickiene, J. Strebeikiene vyko į Petrašiūnų kapines ir sutvarkė P. Daunio, mokyklos krikštatėvio, kapą.


Baltosios lazdelės dienos renginių  pabaiga – Centro mokinių koncertas šv. Jurgio Kankinio (pranciškonių) bažnyčioje. Skambėjo dainos, gražūs padėkos žodžiai, Kauno M.K. Čiurlionio LIONS klubo nariai vienuolyno salėje vaišino renginio dalyvius ir svečius arbata.


SPALIO 15-OJI – PASAULINĖ BALTOSIOS LAZDELĖS DIENA

Skip to content
This Website is committed to ensuring digital accessibility for people with disabilitiesWe are continually improving the user experience for everyone, and applying the relevant accessibility standards.
Conformance status