Spalio 15 d. – Baltosios lazdelės diena

Spalio 15 d. – Baltosios lazdelės diena

Paėmęs baltąją lazdelę,

Skinuosi per pasaulį kelią,

Su ja nedaug aš tepasiekiu,

Tačiau vis vien judu į priekį. /V. Areima „Mano palydovė“/

Baltosios lazdelės diena Lietuvoje pradėta minėti nuo 1992 metų, kai aklųjų ir silpnaregių sąjunga tapo Pasaulio aklųjų ir silpnaregių sąjungos nare. Tarptautine baltosios lazdelės diena siekiama atkreipti dėmesį į tai, jog greta sveikųjų gyvena žmonės, turintys regėjimo sutrikimų ar visiškai akli. Mintis, kad aklieji turėtų su savimi nešiotis aiškiai matomą ženklą – baltąją lazdelę, 1931 metais kilo vienai paryžietei. Pasak jos, turėdami tokį ženklą, regėjimo netekę žmonės, būtų labiau pastebimi ir galėtų sulaukti daugiau pagalbos. Baltoji lazdelė ne šiaip kokia lazda, o speciali, skirta neregiams, kuri apsaugo neregį nuo daugelio kelyje pasitaikančių kliūčių. Sutikus gatvėje neregį su baltąja lazdele, skirkime jam daugiau dėmesio ir pagarbos.


Kauno Prano Daunio ugdymo centro renginiai, skirti Baltosios lazdelės dienai paminėti:

  • Ugdymo diena „Spalio 15-oji – tarptautinė Baltosios lazdelės diena“ Centre.
  • Edukacinė programa Lietuvos liaudies buities muziejuje.
  • Virtuali pamoka Kauno „Ryto“ pradinės mokyklos mokiniams.
  • Pažintinė pamoka Kauno Gedimino sporto ir sveikatinimo gimnazijos mokiniams.
  • Dalyvavimas bendroje LASS ir LASUC organizuojamoje akcijoje „Būkime matomi” Kauno Laisvės alėjoje.
  • Centro vardatėvio P. Daunio kapavietės tvarkymas.
  • Dalyvavimas tarptautinėje konferencijoje „Aš – mes pasaulis“, skirtas Sugicharos metams paminėti.

Šiais metais dėl ekstremaliosios situacijos visa šios ugdymo dienos veikla vyko klasėse.

  • Pirmoji pamoka: „Ką žinau apie baltąją lazdelę“. Mokytojai pasitelkė į pagalbą informacines technologijas, ieškojo informacijos ir mokiniams papasakojo (parodė) apie Lui Brailį, Praną Daunį ir kitus žymius aklus žmones, besinaudojančius baltąja lazdele (Helena Keler, Daniel Kish, Andrea Bočelis, Lui Armstrongas ir kt.).
  • Antroji pamoka. Pojūčiai: kvapas. Mokytojai papasakojo apie tai, kiek kokių pojūčių yra, su mokiniais uostė įvairiai kvepiančius daiktus (prieskoniai, arbata, kvepalai ir pan.).
  • Trečioji pamoka. Pojūčiai: skonis. Mokytojai kalbėjo apie tai, kas yra skonis, koks jis būna, su mokiniais ragavo įvairių valgomų daiktų (vaisiai, daržovės, saldainiai, duona ir pan.).
  • Ketvirtoji pamoka. Pojūčiai: lytėjimas. Mokytojai su vaikais kalbėjosi, kam akliems reikia lytėjimo. Pasitelkę į pagalbą įvairių faktūrų medžiagas, visi kartu dėliojo taktilinį paveikslėlį (A4 formato) arba sveikinimo atvirutę.

Pamokos pradžioje 1a klasės mokiniai turėjo paaiškinti, kodėl kaip kurie žmonės eina su lazda? Išsakę savo nuomones, apžiūrėjo neregio lazdelę ir sužinojo jos paskirtį. Vėliau mokiniai patys pabandė užrištomis akimis vaikščioti po klasę, atlikti užduotis. Žiūrėdami skaidres, pirmokėliai sužinojo, kokia nelaimė atsitiko mažąjam Lui Brailiu, Pranui Dauniui. Kodėl jie tapo žinomi ir kodėl jiems neregiai tokie dėkingi. Veikos pabaigoje ugdytiniai vartė Brailio raštu parašytas knygas, lygino abėcėlės raides, sukūrė erdvinį širdelių kolektyvinį darbelį.

1b klasės mokiniai susipažino su brailio raštu, išbandė praktiškai. Pagal skonį bandė atspėti ką valgo. O skaniai pasivaišinę sukūrė meninius darbelius – raideles su kruopomis. Užsimerkit  ir pabandykit atspėti kokia raidelė.

1c kl. daug ką ragavo, lietė/čiupinėjo, uostė. Ragauti patiko labiausiai 🙂 vaikams tai buvo nauji potyriai ir atradimai.

3b kl. mokiniai susipažino su baltąja lazdele ir pabandė ja naudotos. Mokiniai uodė įvairius kvapus, ragavo ryškesnio skonio produktus. Buvo įdomu ir smagu.

5c kl. kvapniųjų žolynų pažinimas: uostė, lietė, ragavo labiausiai patikusią arbatą.

6b kl. mokiniai susipažino su Brailio raštu. Mokėsi pasakyti kokia tai raidė, pajausti su piršteliais kas per darbelis. Bandė save įsivaizduoti aklųjų vietoje.

8a kl. vaikai lietė, uostė, kirpo užrištomis akimis. jiems patiko šis žaidimas. 8a kl. mokinys Julius uostė mėtą, šalaviją, bandė pasakyti, kokios formos daiktas, sudėti dėlionę  nematydamas jos. 8 kl. mokinys Arūnas uostė kavą, dėjo smeigtukus į išpjovas užrištomis akimis. Vaikai patyrė daug emocijų. Po to aplikavo spalvotą rudens mišką. Smagi diena praėjo nepastebėtai greitai.

 


Kauno Prano Daunio ugdymo centro 9 b klasės mokiniai ir mokytojos Kristina ir Jolanta nori pasidalinti savanoriškos veiklos akimirkomis. Mūsų centro vardatėvis – Pranas Daunys. Rašytojas, pianistas, Lietuvos kariuomenės savanoris, Lietuvos aklųjų organizuotos veiklos pradininkas, lietuviškosios Brailio abėcėlės sudarytojas. Savanoriška iniciatyva kasmet prižiūrime jo kapavietę Petrašiūnų kapinėse.

Šaltoka. Bet smagu Laisvėj alėjoj. Skaitau ir rašau Brailio raštu. Mokytojos Saulė, Vida Violeta su 7b klasės mokiniai.

5a ir 6a klasių mokiniai ir mokytojos Gintarė ir Jolanta dalyvavo edukacinėje programoje „Nematančio žmogaus pojūčiai“ Rumšiškių liaudies buities muziejuje. Mokiniai susipažino su žmonių gyvenimu senovėje, išbandė senovinius darbus: malė girnomis, gliaudė pupas, nešė su naščiais vandenį. Pasidabinę liaudiškomis skrybėlėmis ir klumpėmis malė pipirus, išbandė lovos kietumą. Padirbėję visi išalko, todėl šutinta grikių košė, mėtų arbata, naminė duona ir sausainiai visiems labai patiko. Edukaciją vainikavo smagūs senoviniai žaidimai.

Geografijos mokytoja Zita su 9b klasės mokiniu Dovydu dalyvavo tarptautinėje konferencijoje „Aš – mes pasaulis“, skirtoje Sugicharos metams paminėti.

Skip to content
This Website is committed to ensuring digital accessibility for people with disabilitiesWe are continually improving the user experience for everyone, and applying the relevant accessibility standards.
Conformance status