Erasmus+ projektas „Pasirengęs mokytojas – įtraukiojo ugdymo sėkmės raktas“

Erasmus+ projektas „Pasirengęs mokytojas – įtraukiojo ugdymo sėkmės raktas“

2020-2023 m. Centre buvo vykdomas Erasmus+ projektas KA101 „Pasirengęs mokytojas – įtraukiojo ugdymo sėkmės raktas“,  Nr. 2020-1-LT01-KA101-077795. 2020 m. finansuojamų paraiškų sąrašas.

Projektas bus įgyvendinamas dvejus metus nuo 2020-11-01 iki 2022-10-31, per šį laikotarpį bus aplankytos 6 šalys (Kipras, Italija, Ispanija, Čekija, Malta). Mobilumo veiklose dalyvaus 14 darbuotojų iš Kauno Prano Daunio ugdymo centro. Projekto mobilumo veiklų metu bus siekiama susipažinti su kitų šalių švietimo sistema, dalintis patirtimi bei siekti šių tikslų:
– gerinti ASS turinčių mokinių ugdymo(si) kokybę, siekiant kiekvieno ugdytinio optimalios individualios pažangos;
– plėtoti mokytojų ir švietimo pagalbos mokiniui specialistų profesines kompetencijas, akcentuojant tikslingą ugdytinių specialiųjų ugdymosi poreikių pažinimą ir efektyvios švietimo pagalbos užtikrinimą;
– stiprinti ugdomosios veiklos integralumą remiantis ugdytinių gyvenimiškomis patirtimis ir užtikrinti ugdymo tęstinumą, tikslingai siejant formalųjį ir neformalųjį švietimą;
– skatinti Centro darbuotojų bendradarbiavimą instituciniu, respublikiniu ir tarptautiniu lygmeniu, įgyvendinant įtraukiojo ugdymo koncepcijos nuostatas.


2023 m. lapkričio 28 d. straipsnis Kauno miesto savivaldybės svetainėje: „Centro pedagogų stažuotė Barselonoje“


2023 m. spalio 11 d. straipsnis Kauno miesto savivaldybės svetainėje: „Įtraukiojo ugdymo sėkmės raktas. Italijos patirtis“


2023 m. rugpjūčio 6-11 d. pedagogės Greta ir Ugnė lankėsi Suomijoje, kur vyko Erasmus+ projekto organizuoti mokymai „Floor Time for Children with Autism“. Nuostabi pažintis su Helsinkiu, mokymų lektoriumi Jeremy Kleidosty ir dalyvėmis iš Turkijos atnešė daugiau supratimo autizmo temoje. Diskusijos apėmė tokius itin svarbius aspektus kaip autizmo etiketės reikšmė, ankstyvosios intervencijos svarba, autizmo maskavimas, išmaniųjų įrenginių kaip pagalbinės priemonės panaudojimas, autizmas ir socialinė medija. Viena iš svarbiausių žinučių buvo tai, kaip svarbu įtraukti autistiškus asmenis į sprendimų priėmimą, išgirsti jų patirtis ir poreikius, nes tai – jų pasaulis, kurį jie pažįsta geriausiai.


2023 m. liepos 5 d. straipsnis www.pedagogas.lt „Mokymosi perkėlimas į praktiką: vaizdo ir žodžio sąveika naudojant fotografijos metodą“


2023 m. gegužės 18-22 d. Centro mokytojos Dileta Jagelavičiūtė ir Rasa Vanda Šukienė vyko į Turkijos miestą Stambulą, pagal Erasmus+ programą. Čia dalyvavo mokymuose „Muzikos meno terapija pagal Orff metodiką“ (projekto nr. 2020-1-LT01-KA101-077795; „Music and Art Therapy with Orff Methodology”). Pirmą mokymų dieną vyko dalyvių susipažinimas, savo mokyklų ir darbo pobūdžio pristatymas. Gülden Bayrak supažindino su muzikos terapijos istorija, kaip ji taikoma Turkijoje (apibendrintai); K.Orfo asmenybe, darbais, mokymo metodais. Kitomis dienomis vyko muzikos ir meno terapijos, turėjome galimybę išbandyti tapybą ant vandens. Buvo malonu pabendrauti su kitais dalyviais, pasidalinti patirtimi, įžvalgomis.


2023 m. gegužės 15–19 dienomis Kauno Prano Daunio ugdymo centro pedagogės Jolita U. ir Aušra J. vyko į stažuotę Barselonoje pagal Erasmus+ KA1 mobilumo programą „Identifying Barriers to Learning – A Special Educational Needs Masterclass“. Mokymuose dalyvavo pedagogai iš įvairių šalių: Lietuvos, Anglijos, Serbijos, Kroatijos, Airijos, Italijos, Vokietijos, Rumunijos. Kurso metu pedagogės įgijo žinių, kaip atpažinti, identifikuoti dažniausiai pasitaikančius specifinius mokymosi sutrikimus (skaitymo, rašymo, matematikos, motorikos, dėmesio trūkumo ir aktyvumo), kaip veiksmingai suteikti pagalbą ugdant. Buvo plečiamos žinios apie specialiųjų ugdymosi poreikių supratimą tarptautiniu aspektu. Kurso metu vienas iš svarbiausių akcentų –  pedagogo supratimo ugdymas apie mokymosi procesą iš asmens, turinčio specialiųjų ugdymosi poreikių perspektyvos.  Tikėsimės tolesnio sėkmingo tarptautinio bendradarbiavimo.


2023 m. gegužės 15 d. straipsnis Kauno miesto savivaldybės svetainėje: „Erasmus+ projektas „Pasirengęs mokytojas – įtraukiojo ugdymo sėkmės raktas“

2022 m. balandžio 18-22 dienomis pedagogės Laima K. ir Rasa V. vyko į Turkiją į Antalijos regioną, kuriame vykdė praktinių kursų programą “Power of GAME” (žiūrėti). Kursų vadovė Nasiye Yamac Sahin pristatė daugybę žaidimų – veiksenų įvairiose skirtingose aplinkose. Aplankytos įvairios įstaigos: religinė mokykla, pradinė mokykla su specialiosiomis klasėmis, mokykla skirta ASS turintiems mokiniams, profesinio rengimo centras, mokykla ypatingų gebėjimų turintiems mokiniams bei reabilitacijos centras. Praktinės patirtys, diskusijos bei įžvalgos suteikė naujų patirčių. KPDUC pedagogės turėjo galimybę įsilieti į atviras pamokas, individualius užsiėmimus, kurių metu įgijo naujų pedagoginių kompetencijų, ugdant mokinius, turinčius specialiųjų ugdymosi poreikių. Visų kursų metu Turkijos ir Lietuvos pedagogai dalinosi skirtingomis patirtimis, diskutavo apie mokinių ugdymo individualizavimą ir darbo specifiką. Tikėsimės tolimesnio sėkmingo tarptautinio bendradarbiavimo.


2022 m. kovo 7-12 dienomis Barselonoje, Ispanijoje, vyko tarptautiniai Erasmus KA1 finansuojami mokymai „Menas kaip terapija (žiūrėti): saviraiška ir specialieji poreikiai meniniame ugdyme“, kuriuos organizavo Europos kūrybiškumo akademija (European Academy of Creativity). Juose dalyvavo mūsų Centro mokytojos A. Lapėnienė ir G. Petkuvienė, kurios turėjo galimybę susipažinti su meno kaip terapijos taikymu ugdant vaikus, turinčius specialiųjų poreikių. Šalia gausių ir naudingų teorinių žinių buvo labai daug įdomių su menu, kūryba ir kūrybiškumu susijusių veiklų tiek Europass būstinėje, tiek netradicinėse aplinkose (Pablo Pikaso muziejuje, Botanikos sode, Barselonos senamiestyje).


2021 m. lapkričio 29 – gruodžio 3 dienomis centro pedagogės G. Dantienė ir G. Bartkevičienė dalyvavo tarptautiniuose mokymuose Prahoje „Suprasti autizmo spektro sutrikimus – įvadas ir intervencija”. Kursuose buvo kalbama unikalų būdą, kuriuo ASS turintys asmenys suvokia pasaulį, sutelkiant dėmesį į pagrindinius sunkumus socialinėje sąveikoje, bendravime, vaizduotėje ir jutimuose. Mokymų metu dalyviai turėjo galimybę analizuoti praktinius pavyzdžius, mokytis struktūruoti ugdymo(si) procesą ir valdyti ugdomąją aplinką, skatinančią švietimo įtrauktį. Kelionės metu pedagogės ne tik patobulino savo kompetencijas, bet ir pamatė Prahos grožį Kalėdų laikotarpiu.


2021 m. spalio 10-17 d. į pirmąją stažuotę Italijoje (žiūrėti) pagal Erasmus+ mobilumo programą  išvyko Kauno Prano Daunio ugdymo centro direktorė Raimonda Juknevičienė ir neformaliojo švietimo skyriaus vedėja Aušrinė Šniokienė. Stažuotė Italijoje buvo „įtrauki“ visomis prasmėmis: pradedant papildytu žinių bagažu apie įtraukųjį ugdymą (angl. inclusive education), vykstantį Italijoje daugiau nei 50 metų, pasidalinta kitų kartu su Lietuva dalyvavusių šalių (Švedijos, Didžiosios Britanijos, Latvijos, Čekijos, Ispanijos) patirtimi įgyvendinant įtraukųjį ugdymą savose šalyse, baigiant įspūdinga Italijos architektūra, maistu ir geromis emocijomis.


KPDUC projektai: 2017 – 2023

Skip to content
This Website is committed to ensuring digital accessibility for people with disabilitiesWe are continually improving the user experience for everyone, and applying the relevant accessibility standards.
Conformance status